Helpdesk tekniker – är du redo för strid?

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
God morgon. Klockan slår åtta, du känner dig förväntansfull och laddad när du kliver in på ditt nya jobb. Du är redo för dagens bombanfall som består av tickets/cases. Anfallen kommer både via telefon och mail, men du sitter helt lugn på din vaktpost.

Med dina IT skillz kommer du lösa olika användares problem och det kan handla om allt ifrån att skapa nya användarkonton till att felsöka varför någons dator inte kan visa flashanimationer. Ibland kommer dina IT-kunskaper verkligen att sättas på prov och du kanske rentav kommer att vara tvungen att kalla in den allvetande agenten Google till förstärkning. Är du en mellanmjölkssupporttekniker så löser du kanske 80 % av alla inkommande ärenden men är du riktigt grym kan du komma upp i 95 % lösta case!

Idag är det många killar i supporten så några fler kvinnliga it-riddare skulle hjälpa oss otroligt mycket i kriget mot de inkommande ärendena. Slagfältet utspelar sig centralt i Stockholm i superfräscha ljusa lokaler med utsikt över vattnet. Här kommer du ingå i en bataljon på 5-6 personer och med dessa kamrater kommer du knyta starka band och dela många erfarenheter. Som anställd konsult och it-riddare hos oss på Wise IT har du möjlighet att placeras på olika uppdrag med varierande arbetsuppgifter och längd. Skulle du trivas extra bra på just detta uppdrag och kunden är nöjd med din prestation så finns det även möjlighet till fast anställning ute hos kunden.

Utbildning/Erfarenhet
För att kunna klara av att lösa dessa inkommande ärenden behöver du tidigare ha varit med i strid under liknande omständigheter. Detta innebär att du bör ha erfarenhet av 1st line support, felsökning och problemhantering. Du bör t ex ha arbetat i Active Directory förut. Dessutom kommer all krigsföring ske i Windowsmiljö så du bör kunna detta operativsystem innan och utan.

I ditt arbete kommer du ha mycket kontakt med civila och måste därför ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga att kunna göra dig förstådd även hos de som inte har lika mycket skillz som du!

Har du vad som krävs så vill vi att du inställer dig hos oss på högkvarteret snarast möjligt - så skicka in ditt CV och ansökan redan idag!

Klart slut.

Om oss
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 januari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024