OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
InfoCare söker en IT-tekniker inom helpdesk till Karlstad. I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare. Servicedesk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till "Second eller Third Line Support" eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin.
Arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker, inom servicedesk, är dina huvudsakliga arbestuppgifter:
* Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support kan förekomma
* Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
* Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
* Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
* Dokumentera ärendet och ev. lösning.
* Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
* Informera användarna om status i ärenden
Krav
* Mycket viktigt du har hög socialkompetens med god samarbetsförmåga
* Pedagogisk med en tydlighet som gör att slutanvändarna förstår dina instruktioner per telefon
* Minst 3 månaders erfarenhet (heltid) av att ge teknisk support i telefon
* Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
* Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
* Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
* Skall kunna flytande Svenska och Engelska i både tal och skrift.
* Vana vid dokumentation
Meriterande
* Erfarenhet av IT inom kommunal verksamhet
* Erfarenhet från servicedesk med fler än 300 slutanvändare
* Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom MAC
* Kunskap i något nordiskt språk
För att trivas som helpdesk tekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute på kundföretaget.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor skickas till
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Kontaktpersoner på detta företaget
Infocare
Infocare
0767223155
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare