Helpdesk Tekniker med fokus på Mac

Helpdesk Tekniker med fokus på Mac

Arbetsbeskrivning

Hej Supporttekniker!



Har du ett brinnande intresse att arbeta med support och med lite mer fokus på Mac? Tycker du att arbetet är roligast när det är mycket variation, snarare än att fokusera på djupet inom ett visst område? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!



Ditt framtida team

Vårt IT Helpdesk-team ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk-kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.

Teamet består av 30 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam, varav 3 medarbetare arbetar med Mac-klienter. Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är våra fokusområden 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.



Ansvarsområden

För att se till att alla våra medarbetare kan göra det som de är bäst på, så ser vi till att hjälpa till med IT-relaterad klientsupport. En del av arbetsuppgifterna består av:

* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
* Installation, konfiguration & leverans av datorer
* Varierad supportarbete för Mac-klienter, konferensrum, Mobil telefoni och allmän IT-support
* Felsökning och problemlösning
* Administration i katalogtjänster (AD)
* Hantera inköp av datorer och kringutrustning
* Skapa och underhålla dokumentation



Vem är du?

Du har någon form av utbildningsbakgrund inom Mac eller arbetserfarenhet av liknande uppdrag. Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du kämpar för att bli lite bättre för varje dag. Att vara service minded sitter i ryggraden. Förutom kunskap och erfarenhet av ansvarsområden som nämndes ovan, så har du även med dig några av följande:

* Erfarenhet av Jamf eller liknande MDM system
* Erfarenhet av arbete i en supportorganisation
* Erfarenhet av att arbeta i ServiceNow
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* God svenska och engelska i både tal och skrift
* Strukturerad och organiserad



Vad kan Axis erbjuda dig?

Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.

Du kommer att vara ensam ansvarig supporttekniker i vår site i Linköping och kommer att ha nära samarbete med resten av ditt IT Helpdesk team som sitter i huvudkontoret i Lund. Du kommer att tillhöra en större sajt och därigenom en större gemenskap



Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar. Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.



Redo att agera?

Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på

Vi går igenom ansökningar kontinuerligt så vänta inte med att ansöka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Görtz
+46 46 272 1800
Pontus Bergendahl
+46 46 272 1800
Fredrik Hertzberg
+46 46 272 1800
Kerstin Nirvald
+46 46 272 1800
Karin Bovin
+46 46 272 1800
Mats Thulin
+46 46 272 1800
Stefan Carlsson
+46 46 272 1800
Anna Jeppsson
+46 46 272 1800
Danilo Chinchilla Sosa
+46 46 272 1800
Stefan Nilsson
+46 46 272 1800

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communications
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Besöksadress

Emdalavägen 14
None

Postadress

Emdalavägen 14
Lund, 22369

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024