OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av problemlösning och att leverera service i världsklass? Nu finns en spännande möjlighet för dig att bli en del av världsledande Axis Communications i rollen som Mac Helpdesk Tekniker. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig företagskultur, prestigelösa och inkluderande kollegor där du uppmuntras att använda din kreativa och innovativa sida varje dag. Sök tjänsten redan idag eftersom urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Axis arbetar med utveckling av nätverksbaserad kameraövervakning och erbjuder i dagsläget både kameror och systemlösningar inom området. Företaget är ledande inom sin bransch och har kontor i 20 länder samt samarbetspartners världen över.
I rollen som Helpdesk tekniker får du chansen att applicera dina Mac-kunskaper samtidigt som du gör karriär på ett av Sveriges mest välkända företag!
Du erbjuds
* Vara del av en utvecklande miljö med väldigt varierande arbetsuppgifter, eftersom man sällan stöter på samma problem och utmaningar så kommer du ständigt att utvecklas och lära dig mer
* Att ingå i ett varmt, inkluderande team där man värderar god stämning och att ha kul på jobbet
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supporttekniker är dina huvudsakliga uppgifter att arbeta med felsökning, dokumentation och administration kopplat till Mac. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer:
· Administrera och driva Mac plattformen i Jamf
· Support via ärendehanteringssystem,telefon, remote, onsite & besökare
· Administration i katalogtjänster AD/Azure
· Stötta upp med allmän IT-support
VI SÖKER DIG SOM
Utöver mycket goda Mac-kunskaper ser vi att du har:
· Utbildningsbakgrund inom Mac eller arbetserfarenhet av liknande uppdrag
· Goda tekniska kunskaper
· Erfarenhet av Jamf
· Talar flytande svenska och engelska
Det är även meriterande om du har:
* Erfarenhet av Apple Business Manager samt att ha arbetat i ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig
* Strukturerad
#
Övrig information
* Omgående
* Heltid
* Lund
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här har du möjlighet att läsa mer om Axis Communications och deras världsledande produkter!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231