Helpdesk Tekniker med fokus på Mac!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av problemlösning och att leverera service i världsklass? Nu finns en spännande möjlighet för dig att bli en del av världsledande Axis Communications i rollen som Mac Helpdesk Tekniker. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig företagskultur, prestigelösa och inkluderande kollegor där du uppmuntras att använda din kreativa och innovativa sida varje dag. Sök tjänsten redan idag eftersom urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Axis arbetar med utveckling av nätverksbaserad kameraövervakning och erbjuder i dagsläget både kameror och systemlösningar inom området. Företaget är ledande inom sin bransch och har kontor i 20 länder samt samarbetspartners världen över.

I rollen som Helpdesk tekniker får du chansen att applicera dina Mac-kunskaper samtidigt som du gör karriär på ett av Sveriges mest välkända företag!

Du erbjuds


* Vara del av en utvecklande miljö med väldigt varierande arbetsuppgifter, eftersom man sällan stöter på samma problem och utmaningar så kommer du ständigt att utvecklas och lära dig mer
* Att ingå i ett varmt, inkluderande team där man värderar god stämning och att ha kul på jobbet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supporttekniker är dina huvudsakliga uppgifter att arbeta med felsökning, dokumentation och administration kopplat till Mac. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer:

· Administrera och driva Mac plattformen i Jamf

· Support via ärendehanteringssystem,telefon, remote, onsite & besökare

· Administration i katalogtjänster AD/Azure

· Stötta upp med allmän IT-support

VI SÖKER DIG SOM
Utöver mycket goda Mac-kunskaper ser vi att du har:

· Utbildningsbakgrund inom Mac eller arbetserfarenhet av liknande uppdrag

· Goda tekniska kunskaper

· Erfarenhet av Jamf

· Talar flytande svenska och engelska

Det är även meriterande om du har:


* Erfarenhet av Apple Business Manager samt att ha arbetat i ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig
* Strukturerad


#

Övrig information


* Omgående
* Heltid
* Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här har du möjlighet att läsa mer om Axis Communications och deras världsledande produkter!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 oktober 2024

8 oktober 2024