OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej Mac-tekniker!
Har du ett brinnande intresse att arbeta med support och med mer fokus på Mac? Tycker du att arbetet är roligast när det är mycket variation, snarare än att fokusera på djupet inom ett visst område? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!
Ditt framtida team
Vårt IT Helpdesk-team ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk-kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.
Teamet består av ca 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam, varav 2 medarbetare arbetar med Mac-klienter. Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är vårt fokusområde 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.
Ansvarsområden
För att se till att alla våra medarbetare kan göra det som de är bäst på, så ser vi till att hjälpa till med IT-relaterad klientsupport. En del av dina arbetsuppgifter består av:
* Administrera och driva Mac plattformen i Jamf
* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
* Varierad supportarbete för Mac-klienter och allmän IT-support
* Felsökning och problemlösning
* Administration i katalogtjänster AD/Azure
* Skapa och underhålla dokumentation
Vem är du?
Du har någon form av utbildningsbakgrund inom Mac eller arbetserfarenhet av liknande uppdrag. Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du kämpar för att bli lite bättre för varje dag. Att vara service minded sitter i ryggraden. Förutom kunskap och erfarenhet av ansvarsområden som nämndes ovan, så har du även med dig några av följande:
* Erfarenhet av Jamf (krav)
* Erfarenhet av Apple Business Manager
* Erfarenhet av arbete i en supportorganisation
* Erfarenhet av att arbeta i ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* God svenska och engelska i både tal och skrift
* Strukturerad och organiserad
Vad kan Axis erbjuda dig?
Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar. Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.
Redo att agera?
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Dhia Al Bagdadi på 046-2723999
Vi går igenom ansökningar kontinuerligt så vänta inte med att ansöka!