OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis söker nu en tekniker med god erfarenhet av arbete inom helpdesk till myndighet i Stockholm. Din roll är mycket viktig då du supporterar den lokala verksamheten i dagliga frågor kring IT och system, samt sköter driften av företagets hårdvara.
Om tjänsten
I rollen som helpdesk-tekniker kommer du att arbeta som lokal IT-support med ärenden som inkommer genom telefon och mail, samt även ta emot användare över besöksdisk. Ärendetypen är bred och kan innefatta allt från grundläggande problem som att låsa upp konton och hantera accesser, till att behöva sig in i spännande hårdvaruproblem.
Då tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter inom exempelvis Client Deployment, WMS support, drift, och on-/offboarding är du flexibel i ditt arbetsuppdrag och har intresse för att lära dig nytt. Arbetsbelastningen kan skifta från dag till dag vilket kräver förmåga att under tidspress göra omprioriteringar och trivas med att arbeta mot uppsatta deadlines, samt att kunna se vilka uppgifter som du bör ge mest energi.
Förutom ovan innebär rollen ansvar såsom:
* Service och data
* Utveckla och stötta verksamheten i systemet
* Problemlösning
* Ha övergripande struktur i de dagliga arbetsuppgifterna
Din profil
Vi söker dig som har några års tidigare erfarenhet av it-support och system så som SAP, AD och SCCM. Du förstår det grundläggande systemlandskapet för Windows, samt hårdvara och nätverksstruktur baserad på detta. Du är service-minded, mål- och resultatinriktad, har ett mycket gott ordningssinne, samt en god kommunikationsförmåga. Som person är du ansvarsfull och noggrann, gärna med gott om energi och nära till skratt.
Du som söker har:
* Minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
* Gymnasium- eller högskoleutbildning
* Goda sociala egenskaper
* Minst 1 års erfarenhet av följande system:
* Windows 10
* Office 365
* PC-hårdvara samt tillhörande kringutrustning
Det är även starkt meriterande om du:
* Har erfarenhet av Skype for Business och andra digitala mötesplattformar
* Har tidigare jobbat med att supportera användare på plats över besöksdisk
Är det dags för något nytt? Hitta vägen till drömjobbet
Letar du efter nya utmaningar och utveckling? Med Experis Career Accelerator visar vägen till drömjobbet genom att erbjuda kostnadsfria digitala utbildningar baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa redan idag på Experis.se.
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Kim Synnerborn på kim.synnerborn@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson