OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår enhet Helpdesk söker vi tekniker med placering i Örebro Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta som Firstline tekniker med telefonkontakt med våra kunders användare.Vi hanterar ca: 23 000 ärenden/månad, 65% via telefonkontakt och 35% kommer in via e-mail.Vi har en lösningsgrad på ca: 80-85% i Firstline, vilket kräver att man är en god tekniker.Arbetet ställer stora krav på självständighet men också goda samarbetsegenskaper i din kontakt med kunder, leverantörer och kollegor.Andra viktiga egenskaper är flexibilitet, handlingskraft och ett stort intresse av att vidareutvecklas. Personliga egenskaper: Du är kommunikativ och har en positiv inställning i dina kontakter med kunder och kollegor.Du är resultatorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten.Du har förmågan att koordinera och hantera flera ärenden samtidigt. Kvalifikationer: - Goda kunskaper inom Windows världen - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift - Erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt - Telefonvana - Certifieringar typ MS/HDI Språk: - Engelska - Svenska Vi erbjuder: EDBs verksamhetsområde IT Drift i Sverige levererar bla helpdesktjänster till ett 70-tal spännande kunder med alltifrån stora Exchange server miljöer till mindre Windows server miljöer och klientplattformar.Vi utlovar ett varierande jobb med bred kundbas samt stora utvecklingsmöjligheter. Stationeringsort: Örebro Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco i Örebro.Rekryteringsprocessen sker fortlöpande.