Helpdesk-tekniker till kund i centrala Göteborg

Helpdesk-tekniker till kund i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa stjärna inom IT-support?

Sigma IT Tech storsatsar på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som har tidigare arbetslivserfarenhet och ett intresse för att utvecklas inom området hos oss på Sigma! Nu har du chansen att bli konsult hos oss på Sigma IT Tech med spännande uppdrag som Helpdesk-tekniker hos vår kund i centrala Göteborg.


Vi erbjuder dig


• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner


Om tjänsten

Som medarbetare i Helpdesk hos vår kund arbetar du med 1st line-support genom att hantera inkommande ärenden från användare över telefon. Din och dina kollegors uppgift är att ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till enhetens användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter och din servicekänsla och sociala kompetens väger nog så tungt som din tekniska kompetens.

Arbetstiden är förlagd till 7:00-16:00, 8:00-17:00 eller 10:00-19:00. 


Vi söker dig som har:


• Gymnasieutbildning inom IT eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet.
• Grundkunskaper i MS Office.
• Erfarenhet från IT-support i liknande organisation
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna Remedy ITSM)
• Erfarenhet av telefonisystem (gärna Solidus)
• Erfarenhet av kunskapsdatabas
• Erfarenhet från support och/eller serviceyrke
• Arbetslivserfarenhet av att ge support över telefon/remote
• Servicekänsla och god social kompetens


Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. Vid bedömning och urval för tjänsten kommer stor vikt läggas vid utbildning, kunskap, erfarenhet och personliga egenskaper.


Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak – talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.


Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen ”Expect a better tomorrow” vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

 

Vi behöver din ansökan senast den 10/5. Startdatum för uppdraget är den 1/9.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Liknande jobb


31 oktober 2024