Helpdesk-tekniker till långsiktigt konsultuppdrag

Helpdesk-tekniker till långsiktigt konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Du kommer i din roll som helpdesk-tekniker att hantera och lösa IT-problem som uppstår i organisationen. Arbetet sker via telefon, chatt, mail och ärendehanteringssystem. I arbetet ingår också att ta emot beställningar av datorer, mobiltelefoner annan hårdvara såsom surfplattor och dylikt.

För att passa i rollen som helpdesktekniker har du examen från gymnasiet, gärna från någon IT-relaterad utbildning samt minst sex månaders arbetslivserfarenhet från en liknande.

Du har god kännedom om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, både i skrift och tal. Du har vana av och god kunskap av att ha jobbat i ärendehanteringssystem. Du har goda kunskaper i MS Office eller motsvarande. Som person är du serviceinriktad, har en god social kompetens, är strukturerad och kommunaktiv.

Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för IT, service och teknik och som vill arbeta med IT-support på en spännande arbetsplats!

Vi söker dig som drivs av att hjälpa människor med deras IT-miljö och som är lyhörd och som gillar varierande arbetsuppgifter. Vi söker just nu efter dig som vill jobba heltid som help desktekniker till vår kund i Linköping. Uppdraget är på heltid under våren 2021 och kommer att pågå långsiktigt.

Erbjudande



Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Löfgren, sara.lofgren@se.experis.com

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis IT

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? - Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024