OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare med passion för IT och en stark vilja att hjälpa andra? Då kan du ansöka till Linköpings universitets helpdesk! Läs mer och sök tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för Linköpings universitets räkning en dedikerad och serviceinriktad person som kan stödja universitetetsanställda och studenter genom att tillhandahålla snabb och effektiv support via både ärendehanteringssystem och telefon. I denna roll kommer du att vara schemalagd för att hantera ärenden under halva tiden och för att besvara telefonsamtal under den andra halvan.
Som en del av vårt team erbjuder vi en strukturerad introduktion och introduktionsprogram för att se till att du känner dig bekväm i din roll. Du kommer sällan att sitta ensam eftersom samarbete och kunskapsdelning är viktiga delar av arbetskulturen. Du kommer sitta i ett team på totalt 10 personer, inklusive 4 studenter, som arbetar tillsammans för att lösa en mängd olika IT-relaterade ärenden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera kontohantering, IT-support och felsökning av trådlösa nätverk. Du kommer även att vara involverad i att hantera tvåstegsverifiering för både studenter och anställda. Linköpings universitet strävar alltid efter att lösa alla ärenden själva, vilket gör din roll mångsidig och utmanande. Du kommer i din roll behöva hantera IT-ärenden inom olika miljöer, såsom Windows, Mac och Linux.
Du erbjuds
- En möjlighet att spetsa ditt CV inför framtida uppdrag
- Värdefull arbetslivserfarenhet
- En konsultchef som kommer arbeta för din trivsel och utveckling
- En plats i en grupp som kommer bidra till stor personlig utveckling och trivsel
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leverera firstline support via ärendehanteringssystem och telefon
* Kontohantering
* Nätverksfrågor
* Tvåstegsverifiering för studenter och anställda
VI SÖKER DIG SOM
* Kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift
* Har ett genuint intresse för IT och teknik
* Har grundläggande IT-kunskaper erhållet från skola eller fritidsprojekt
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av kundservice och/eller support
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231