Helpdeskansvarig IT-tekniker 100%

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i en teknikergrupp som har det tekniska ansvaret för kommunens it-miljö, drygt 100 servrar och 1500 klienter på 60 fysiska verksamhetsplatser. Vi strävar efter standardiserade arbetsplatser där basen utgår från Windows och Officepaketet.

Din huvuduppgift blir att arbeta med klient-och användarsupport. Du ansvarar även för inköp av IT-utrustning samt inköp och tilldelning av licenser. Hantering och administration av Active Directory är en del i ditt dagliga arbete.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi lägger stor vikt på social kompetens och att du brinner för att jobba med service och människor, du får gärna ha erfarenhet från serviceyrke. Du är serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann och flexibel.

Erfarenhet av IT-drift i komplex miljö och goda kunskaper i Microsofts AD, Windows Server och Windows klientenheter är meriterande.


ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Andra rekryteringsföretag undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Peter Nilsson
0414819140

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simrishamns kommun, IT-enheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 10 augusti 2016

Besöksadress

Stadshuset Stortorget 6 SIMRISHAMN
None

Postadress

Stortorget 6
SIMRISHAMN, 27280

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024