OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allmänt
Svenska Kennelklubben (SKK) grundades 1889 och är hundägarnas riksorganisation med över 300 000 medlemmar fördelade på omkring 1 000 klubbar över hela landet.
Vi är en ideell organisation som arbetar för att svenska rashundar ska födas friska och få ett långt och gott liv, att hund och hundägare ska kunna träna och tävla tillsammans i roliga och nyttiga hundsporter och att hunden och dess ägare ska kunna ta plats och vara en självklar del av det svenska samhället.
SKK ingår i FCI som är en internationell sammanslutning av kennelklubbar. Målet för SKK och dess medlemsorganisationer är att skapa goda förutsättningar för hunden, hundägaren och hundägandet.
Arbetsplatsen är belägen i nyrenoverade lokaler i Rotebro där ca 80 anställda för närvarande arbetar.
IT-Avdelningen
Svenska Kennelklubbens IT-avdelning består idag av 11 anställda plus resurskonsulter och jobbar med all utveckling, underhåll och drift av SKK's alla applikationer, servrar och persondatorer, både för internt och publikt bruk. SKK’s IT-miljö är idag baserad på dels IBM iSeries/DB2 plattformen för interna verksamhetsapplikationer samt .NET för den publika informationswebben och publika webbapplikationer.
Tjänsten
Nu söker vi en erfaren helpdesk/IT-supportansvarig med inriktning på dels på kansliets interna PC-arbetsplatser och skrivare, dels på SKKs publika webbtjänster och applikationer.
Arbetet består i att för SKKs interna Helpdesk:
• arbeta med användarstöd för de PC-baserade arbetsplatserna på kansliet som idag använder huvudsakligen Windows10 och MS-Officepaketet.
• problemlösning och stöd till användarna med utskrifter, nätverksaccess och konfigurering.
• ny-installation av PC (via Microsoft SCCM), konfiguration och felsökning av PC-arbetsstationer och dess programvaror.
• hantera förbrukningsmaterial till skrivarparken och felanmälan till servicepartner för all Copy & Print.
• support för befintlig AV-utrustning i konferensutrymmena (projektorer, bildskärmar, högtalare, mikrofoner och Wi-Fi uppkopplingar).
• vid behov hantera utskrifter av olika blanketter och intyg.
• hantera beställningar och utskick av utdrag ur våra register till klubbar.
Arbetet består också i att :
• arbeta med tekniskt användarstöd och felsökning via telefon och mail för våra externa webbtjänster så som Hunddata, Avelsdata, KöpaHund och Digital Röntgen.
• ge användarstöd för SKK "standalone" applikationer (1 PC-applikation och en Android App)
• agera 1st line mellan de publika användarna och SKK’s utvecklare och externa leverantörer av tekniktjänster.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av IT-support eller helpdeskarbete. Mycket god kunskap om Windows och de vanligaste programvarorna som t.ex. Office paketet samt goda nätverkskunskaper. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och förståelse för hur webbapplikationer och molntjänster fungerar och hur man felsöker problem med konfiguration och inställningar i de vanligaste webbläsarna.
Du har en relevant högre IT-utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är en serviceinriktad problemlösare och har lätt för att umgås med människor med mycket varierande datorkunskaper.
Många interna och externa kontaktytor förutsätter att du är utåtriktad, kommunikativ, behärskar svenska flytande och har lätt för att samarbeta. Du har också en förmåga att känna ägarskap av och följa upp ett rapporterat problem från början till slut.
Då det dagligen förekommer många hundar på kontoret bör du ej vara hundrädd eller allergisk mot hundar.
Tjänsten är en heltidstjänst tillsvidare med tillträde snarast möjligt, 6 månaders provanställning tillämpas.
Facklig kontaktperson Unionen, Åsa Blomqvist 08-795 30 89 (asa.blomqvist@skk.se)
Ansökan
Du ansöker via vår hemsida: http://www.skk.se/sv/om-skk/det-har-ar-skk/lediga-tjanster/
Bifoga personligt brev och CV. Senast 2018-10-21.
Erbjudanden om rekryteringshjälp/annonsering undanbedes vänligen men bestämt.