Helpdeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Som helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor så som incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverntörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs.

Vem är du?
Du har minst gymnasial utbildning med inriktning IT eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror också att du har ca ett års erfarenhet av support via telefon inom området helpdesk, incident och/eller problemhantering.

Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö.

Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT.

Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens:
• Active Directory
• Exchange samt Powershell
• W3D3, Remedy samt Microsoft System Center
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones)
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet)

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hamrén på anders.hamren@se.experis.com, 019-16 65 51.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 oktober 2013

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024