OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Torsdagen den 27:e maj kl 13.30-14.00 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Nu söker vi en Helprunner till vår konsultverksamhet. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas tillsättas omgående och sträcker sig inledningsvis tre till sex månader. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Stockholm.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset - både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Arbetsuppgifter
Rollen som Helprunner innebär att hjälpa slutanvändare med it-support. Du kommer att svara på generella frågor, göra inställningar och applikationsinstallationer.
Vidare kommer du också att återställa applikationsinställningar och proaktivt besöka ett visst antal användare per dag. Du kommer samtidigt att finnas tillgänglig vid behov.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du har en adekvat it-utbildning, god teknisk kompetens och erfarenhet från bankvärlden. Du har arbetat med liknande uppgifter enligt ovan och har mycket goda kunskaper i Windows XP/Vista/7.
För att lyckas i rollen som Helprunner tror vi att du har en god kommunikativ förmåga, tycker om att arbeta med många kontaktytor, har stor social närvaro och är en positiv person. Du är utåtriktad, noggrann och har en god förmåga att skapa bra relationer med både kunder och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Helpdeskmedarbetare:
Nu söker vi en pedagogisk helpdesk-medarbetare till en av våra kunder. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas starta omgående och pågå i minst 12 månader. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Stockholm.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset - både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Arbetsuppgifter
I huvudsak innebär rollen som helpdesk-medarbetare att via telefon e-post hjälpa användare med olika problem.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du har en för rollen adekvat utbildning, teknisk kunskap och några års erfarenhet från helpdeskarbete. Du har erfarenhet av teknisk felsökning och av att lösa tekniska problem samt att ta hand om virus, installationer, kontohantering och av att iordningställa datorer. Du tycker om att ha mycket kontakt med användare och trivs i en helpdeskroll.
Det är ett krav att du har goda kunskaper i Windows XP och av kontohantering i Active Directory. Har du även god kännedom om Windows 7, Office 2003/2007, felsökning av hård- och mjukvara är det meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Ekberg
Johanna di Sivo
Johan Rundqvist
Tobias Munoz
Maria Thunholm Reinhold
Robert Gadomski
Johan Rundqvist
Tobias Munoz
Anna Höggren
Maria Thunholm Reinhold