OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Helpdesk är den del av IT-sektionen som medarbetarna kommer i kontakt med i första hand. Som helpdeskmedarbetare ansvarar du för att våra medarbetare får ett välkomnande, professionellt och positivt bemötande. Uppdraget är spännande och av varierande karaktär vilket kommer bidra till personlig utveckling och en rad olika utmaningar.
Arbetsuppgifter
Utöver dina dagliga arbetsuppgifter finns det möjlighet att bidra med förbättringsförslag i övriga delar av verksamheten och avlasta övriga team. Helsingborgshem arbetar både via ticket system och personliga kontakter där helpdesk hjälper användaren direkt om det går. Inkommande problem ska primärt lösas direkt och de ärenden av svårare karaktär vidarebefordras till 2nd line. Kunden hanterar problem i alla olika former, från det enklaste problemet till de mer svåra och komplexa.
Exempel på arbetsuppgifter:
.Besvara allmänna frågor från medarbetarna kring IT-relaterade frågor
.Hantera inkommande felanmälningar från medarbetare och lösa dem antingen själv eller eskalera dem till någon kollega på IT-avdelningen
.Ansvara för felanmälningar via deras kanaler och att dessa hanteras
.Ansvara för beställningar av datorer, telefon och annan kringutrustning
.Diverse administrativa uppgifter
Kvalifikationer
Gymnasienivå som minimum.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper/erfarenhet av följande:
.Active Directory
.Telefonisystem
.Windows Operativsystem
.Outlook & Exchange
.MS Office & O365
.Skrivare & skrivarhantering
.Sharepoint
.Hårdvarurelaterade frågor
Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, snabbtänkt och kommunikativ och måste kunna se hur problemen påverkar våra användare och därifrån lösa de på bästa sätt. Att sätta kunden i fokus och ge ett positivt bemötande kommer naturligt för dig.
Du är trygg med telefon och dator som närmsta verktyg och har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat samtidigt som du behärskar att arbeta i högt tempo. Du är självgående och besitter förmågan att kunna prioritera och fatta beslut. Samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team för att bidra med utbyte av såväl kunskap som glädje och energi.
Du inspireras av att använda teknik för att lösa problem. Du har lätt för att på ett pedagogiskt vis hjälpa till, både via tal och skrift.
Vi erbjuder
Hos oss arbetar vi enligt en tydlig värdegrund; vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss, vilket ger dig som medarbetare ett tydligt förhållningsätt till hur du driver, planerar och strukturerar ditt arbete.
Du tillhör ett modernt och framåt företag med positiv atmosfär och ”stor omtanke” mellan kollegor, kunder och leverantörer
Kontaktinformation
Amanda Strand, Rekryteringskonsult StudentConsulting, amanda.strand@studentconsulting.com
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg