OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du teknik, datorer, IT och har en påvisad erfarenhet av yrket helpdesk?
Är du på jakt efter nya utmaningar? Då har du hittat rätt. Stämmer nedan beskrivning överens med dina erfarenheter ser vi gärna att du skickar in ditt CV redan idag!
Vi söker dig som:
Har en relevant utbildning eller erfarenhet från likvärdig roll som servicedesk eller IT-avdelning
Har god kunskap i Office365
Har god kunskap i ActiveDirectory
Är kommunikativ, serviceinriktad och lösningsorienterad
Är orädd, har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
I rollen som helpdeskmedarbetare är du första kontakten och dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, chatt samt fjärrstyrning. Du kommer dagligen arbeta med att hjälpa slutanvändare med deras problem. Du kommer även att arbeta med kontohantering i Active Directory, hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt incidenthantering. Arbetsuppgifterna varierar och ingen dag är sig lik.
Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära:
Installation samt Support av PC och Mac
Hjälpa slutanvändare med konfiguration, anpassning av PC
Utföra 1st/2nd linesupport
Användaradministration i AD, Azure och Microsoft 365
Problemlösning, felsökning och samordning av supportärenden
Erfarenhet av något typ av ärendehanteringssystem
Övrig information
Start: Omgående eller enligt ÖK.
Omfattning: Heltid
Placering: Kungsholmen
Du har förmågan att ge support av världsklass och är genuint intresserad av människor och IT. Du har lätt för att förstå och prata med människor, alltid redo att hjälpa till där din kompetens behövs.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående! Ta chansen att söka tjänsten direkt!