OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att hjälpa dina kollegor när de får IT-relaterade problem? Är problemlösning och service det roligaste du vet? Har du jobbat med Helpdesk/IT-support/Servicedesk tidigare? Då ska du läsa vidare! I det här jobbet får du nytta av såväl dina kommunikativa kunskaper som din skarpa serviceanda och problemlösningsförmåga. Du får utlopp för din vilja att hjälpa till, när dina kollegor ringer och ber dig om råd. När användarna runt om i världen ringer kan du dels lösa problemet via mail eller telefon alternativt genom att koppla upp dig och jobba via fjärrstyrning. Kravprofil - Du är tekniskt lagd och har ett stort IT-intresse - Du har erfarenhet av servicearbete - Du har goda kunskaper i Ms Office samt Lotus Notes - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en utåtriktad kille eller tjej som är skicklig när det gäller IT och har fått höra att du är bra på att förklara och är pedagogiskt lagd. Vidare är du engagerad och går in för fullt i det du gör, du trivs med att arbeta i grupp där ni jobbar tillsammans för att lösa användarnas problem.