Helpdeskmedarbetare inom HR & Lön

Helpdeskmedarbetare inom HR & Lön

Arbetsbeskrivning

.

Har du kunskaper inom HR och lön och gillar att ge förstklassig service? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en Helpdeskmedarbetare till HR och Lön. Vår kund är ett större bolag med kontor på Kungsholmen. Du kommer att vara första kontakt för att besvara HR- och lönerelaterade frågor. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som startar omgående och initialt löper över sex månader.  

Arbetsbeskrivning
Du ingår i en grupp bestående av sex personer som tillsammans besvarar inkomna frågor via mail och telefon. Du kommer att besvara mycket breda frågor inom HR och lön från såväl medarbetare, HR-partners, myndigheter och chefer ute i organisationen. De flesta ärenden löser gruppen självständigt men vid mer komplexa frågor finns möjlighet att lämna över till specialister.

Här finns möjlighet till mycket lärande och djupdykning i flera kollektivavtal på ett väldigt spännande bolag. Då rollen är bred kommer du att utveckla och bredda ditt kunnande över tid men det är även viktigt att du har med dig grundläggande kompetens inom HR och lön in i rollen. 


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig med personalvetarexamen eller utbildning inom lön och det är även toppen om du har haft möjlighet att jobba ett par år med praktiskt löne- och/eller HR-arbete.

Rollen passar dig som är kommunikativ, nyfiken och lösningsorienterad. Du lägger stor vikt vid att alltid ge förstklassig service. Vidare är du är trygg i dig själv och uttrycker dig mycket väl både i tal och skrift.

För att öka mångfalden i gruppen ser vi gärna manliga sökanden.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per år för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.

Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
Detta uppdrag ska tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Stina Hauschildt (stina.hauschildt@serveoffice.se 073-779 40 59), eller Maria Woldoff (maria.woldoff@serveoffice.se 070-775 73 34). Varmt välkommen med din ansökan!

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar på tjänstemannasidan med fokus på ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Idag är vi ca 60 kollegor som alla arbetar utifrån våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: serveOffice AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024