OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceorienterad och har bred kompetens inom HR området? Sök rollen som helpdeskmedarbetare till stort bolag i Stockholm!
Gillar du att arbeta operativt och brett med HR -frågor och i ett högt tempo? Är du kommunikativ, lösningsorienterad och har stor känsla för service? Då kan du vara rätt person för att vara den första kontakten för vår kund gällande deras HR- och lönerelaterade frågor - välkommen in med din ansökan redan idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Hos vår kund får du en betydelsefull roll och möjlighet att komma in i hjärtat och pulsen av bolagets HR-arbete samtidigt som du blir en del av ett härligt och familjärt team på 5 personer som ständigt jobbar med att förbättra arbetssätt och processer. Du kommer utvecklas i din roll och bredda ditt nätverk då vår kund aktivt jobbar med kompetensöverföring och utveckling av HR processer.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som helpdeskmedarbetare inom HR och lön kommer du att arbeta med att hjälpa medarbetare via telefon, ärendehanteringssystem och kundens chatbot. Du ger förstklassig service inom:
• Lön
• Förmåner
• Kollektivavtal inom bygg
• HR-relaterade frågor
Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer en stor del av tjänsten också innebära att supportera och guida medarbetarna i de interna systemen.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Tjänsten förväntas starta i omgående och pågå till sista juni med möjlighet till förläning. Tjänsten är på heltid under kontorstider. Vår kund sitter i fina lokaler på Kungsholmen med goda kommunikationsförbindelser. Jobbet är på heltid och du kommer att vara konsult på TNG.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen behöver du trivas med och känna dig trygg i att bemöta medarbetare på telefon, då telefon är vårt främsta arbetsverktyg i det dagliga arbetet.
Vidare erfarenheter & kvalifikationer:
• Meriterande om du har en kandidatexamen från personalvetarprogrammet
• Erfarenhet av praktiskt HR-eller lönearbete
• Du har tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken. Arbete inom en supportfunktion där du stöttat medarbetare via telefon ser vi som meriterande.
• Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
• Du har goda kunskaper i HR relaterade IT verktyg, det är meriterande om du tidigare arbetat i något av följande system Service Now, Oracle Fusion och/eller Mytime.
Vi tror att du är en person som har förmågan att se kundens perspektiv och arbeta förtroendeskapande för att de medarbetare vi supporterar ska känna en tillit för det stöd som Helpdesk HR tillhandahåller. Du är noggrann, lösningsorienterad och strukturerad samtidigt som du brinner helt enkelt för att göra det lilla extra, hela tiden med den bästa medarbetarupplevelsen i fokus.
INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. TNG är ett bemannings- och rekryteringsföretag som ser bortom det uppenbara genom att rekrytera fördomsfritt. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal och som anställd konsult omfattas du av kollektivavtalets villkor gällande t.ex. lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Du har dessutom en dedikerad och engagerad konsultchef som arbetar för att du ska få en önskad karriärutveckling samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07