Helpdeskmedarbetare inom logistik!

Arbetsbeskrivning

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Vi söker nu för kunds räkning resurser för projektanställning då en av våra kunder planerar ett stort logistikprojekt under perioden november till april. Som helpdeskmedarbetare arbetar du i första eller andra linjens support beroende på dina tidigare erfarenheter och kommer dagligen att arbeta med problemlösning och uppstyrning av kundens nya set up för logistikfunktionen inom inbound-verksamheten.

Syftet med denna funktion är att säkerställa inkommande transporter för produktion av material till fabrik, lager och för konsolidering. Detta flöde är helt kritiskt för vår kunds produktion.

Arbetsuppgifter:

Operativ Planering och genomförande av inkommande transporter:
- Spårning av transporter
- Ge transportrelaterad information till alla intressenter (enda kontaktpunkt)
- Track and trace transporter, upphämtningar och leveranser
- Problemlösning vid undantag (något som inte körs som planerat)

Övervakning av transporter och hantering av undantag:
- Samordna och organisera alternativ
- Organisera kostnadsoptimala premiumfrakter
- Kommunicera ut alternativ till alla intressenter
- Eskalera eventuella transportfrågor som inte kan lösas

Dokumentera undantag:
- Dokumentera grundorsaker och aktuell status för undantag
- Ge underlag för alla intressenter
- Implementera motåtgärder för att undvika undantag i framtiden

Kvalifikationer
- Kunskap och erfarenhet av transportplanering
- Kunskap om transportörer
- Erfarenhet företrädesvis fordonsindustrin (OEM inbound logistics)
- Examen i grundläggande logistik är meriterande
- Möjlighet att snabbt bedöma komplexa situationer
- Service minded
- God kommunikation och samordning
- Hög stresströskel
- God förmåga att kommunicera och agera vid oplanerade situationer
- Goda kunskaper i engelska

Rekrytering till denna tjänst kommer att ske utan dröjsmål så skicka in din ansökan snarast för att söka denna tjänst!

Kontaktpersoner på detta företaget

Distriktschef Anna Singer
031-13 01 47 031-130147
Distrikschef Göteborg Anna Singer
031-13 01 47 031-130147
Konsult Simon Gustafsson

Isabella Hamsten
031-13 01 47 031-130147
Operations manager Joakim Norberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent AB GBG Göteborg
  • 8 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Tjänsten gäller initialt från november till mars men kan komma att förlängas.
  • Publicerat: 1 november 2013

Besöksadress

Masthamnsgatan 22
Göteborg

Postadress

Första Långgatan 19
Göteborg, 41327

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024