Helpdeskmedarbetare - Örebro

Arbetsbeskrivning

Vi söker en helpdeskmedarbetare som gillar teknik, tycker om att hjälpa människor och som vill vara med och bygga upp en riktigt vass helpdesk.

Arbetsbeskrivning
Som helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor såsom incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverantörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs.

Vem är du?
Du har minst gymnasial utbildning med inriktning IT eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror också att du har ca ett års erfarenhet av support via telefon inom området helpdesk, incident och/eller problemhantering.

Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö.

Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT.

Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens:
• Active Directory
• Exchange samt Powershell
• W3D3, Remedy samt Microsoft System Center
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones)
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet)

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson på john.a.johansson@se.experis.com eller 0703-242519.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 augusti 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024