Helpdeskmedarbetare till EVRY i Riga!

Arbetsbeskrivning

Drömmer du om att flytta utomlands? Vill du göra karriär inom IT-branschen och vara en del av den senaste utvecklingen när det gäller support? Skulle du kunna tänka dig att lämna Sverige för att jobba utomlands? Då bör du läsa vidare om vad Adecco kan erbjuda dig!

Vem är vår kund?
EVRY är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet. EVRY kommer från den största fusionen någonsin i Norden, mellan Norges två största IT-bolag EDB och ErgoGroup.

Adecco ger dig nu möjligheten att arbeta på EVRY i Lettland, som är det nyaste tillskottet i företaget, med unga och ambitiösa medarbetare. Alla talar ett skandinaviskt språk och teambuilding är en av företagets värdegrunder. Här får du utvecklas och utmanas i en trivsam och modern arbetsmiljö med trevliga kollegor. Vi vill rekrytera dig till denna tjänst och ge dig nyckeln till framgång!

Hur ser din arbetsdag som helpdeskmedarbetare ut?
Du kommer att arbeta med 1st line customer service och hantera ärenden via telefon och mail till slutanvändare i Norden. Dina arbetsuppgifter innefattar IT-problem av varierande svårighetsgrad som rör nätverk, printer, server och applikation. Klientsupport, behörighetsadministration i Active directory och Exchange samt support i MS Office är något du jobbar med dagligen. Du har även goda kunskaper i både hård- och mjukvara, kringutrustning och skrivare. I ditt team ingår kompetenta kollegor som alltid har kunden i fokus och ger 110% av sin positiva energi.


Vilken helpdeskmedarbetare trivs här?
Du som vill ha ett jobb där du får utlopp för ditt tekniska intresse, hjälpa människor och ingå i ett team av härliga kollegor kommer att trivas här! Dessutom är du intresserad av att flytta utomlands och nyfiken på vad Lettland kan erbjuda dig. Du beskriver dig själv som en initiativrik, ansvarsfull och ödmjuk person som ser till kundens bästa i alla lägen. Det är viktigt för dig att erbjuda smarta lösningar samt ett positivt bemötande. Har du ett brinnande intresse för IT och problemlösning samt har förmågan att arbeta strukturerat, snabbt och effektivt, så blir du en i gänget på nolltid!

Vi ser gärna att du har utbildning inom IT och/eller arbetslivserfarenhet av telefonsupport sedan tidigare. Men det viktigaste är att du har ett brett tekniskt intresse och vill utveckla ditt kunskapsområde! Tidigare erfarenheter inom officepaketet/exchange, mjuk- och hårdvara samt kunskaper inom Active Directory, ger dig utmärkta förutsättningar för att göra succé på arbetet! Du talar svenska och engelska obehindrat.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ditt drömjobb! Som helpdeskmedarbetare får du möjligheten att vara en del av ett sammansvetsat team och jobba med utvecklande arbetsuppgifter dagligen. Vi erbjuder dig en långsiktig anställning i Baltikums största stad, med anrik kultur och imponerande historia. I samband med anställningen kommer du att få en gedigen introduktion där även en fadder utses för att stötta dig i ditt arbete. Dessutom erbjuds ett flyttpaket, som täcker kostnaderna för resa och uppehälle första månaden. På plats i Riga kommer du bli väl omhändertagen och få hjälp med praktiska detaljer.

Är du intresserad?
Vill du arbeta som helpdeskmedarbetare i en stad som lyckats bevara sin rika historia och kultur, som även är en blomstrande modern storstad? Då är det dags att knåpa ihop en ansökan! Vi rekryterar löpande till dessa tjänster så missa inte din chans!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco ÖREBRO
  • 0 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön med bonusmöjligheter
  • -
  • Publicerat: 21 oktober 2013

Besöksadress

Gustavsviksvägen 7
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70230

Liknande jobb


29 november 2024

IT-supporttekniker med god servicekänsla

IT-supporttekniker med god servicekänsla

29 november 2024

29 november 2024

29 november 2024