Helpdeskmedarbetare till kund i Solna

Helpdeskmedarbetare till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du goda kunskaper om datorer och arbetat med IT-support tidigare? Då kan denna tjänst passa dig, vi ser fram emot din ansökan! Om uppdraget
Vi söker en till två erfarnahelpdeskmedarbetare till vår kund som arbetar medatt lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer av kulturarv. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som beräknaspåbörjas 4 novemberoch omfattar i första hand ca 4 månader framåt.Tjänstgöringsgraden för uppdraget är 100%. Man arbetarplats vid huvudkontor på Svetsarvägen 12 i Solna (Solna Business Park) som ligger 5 minuters promenad från Sundbyberg station.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdeskmedarbetare arbetar du med attfelsöka och säkerställa att användarnära IT-utrustning fungerar, dutillhandahåller supportstöd via t.ex. telefon, e-post och på plats mot användare avseende hård- och mjukvara. Du geradministration t.ex. användarkonton och behörigheter samtvägleder användare i olika program. Du arbetar med ärenden i ärendehanteringssystemet Nilex ochdokumenterar vid behov.
Du kommer även att hantera följande arbetsuppgifter:
Se till att IT-utrustning fungerar
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Goda kunskaper och erfarenhet av bärbara datorer och kringutrustning, Windows 11, Apple iOS-enheter (iPads och mobiler), förståelse för informationssäkerhet
Goda kunskaper av att ge support i MS Office 2016 eller senare
Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att ge support via telefon och mail
Erfarenhet av att testa och felsöka hård- och mjukvara för klientdatorer
Erfarenhet av kontohantering, lösenord och on-/offboarding


Meriterande
Grundkunskaper om MDM/EMM-syste
Erfarenhet av videokonferenssystem
Erfarenhet att beställa hårdvara
Erfarenhet av att skapa lathundar och dokumentation
Erfarenhet av abonnemangsfrågor (beställning, avslut, felsökning)
Erfarenhet av arbetsgången under en driftstörning avseende ärendehantering och samordning

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 oktober.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2024
  • Ansök senast: 22 mars 2025

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024