Helpdeskmedarbetare till serviceföretag

Arbetsbeskrivning

Är du en person som uppskattar kontakt med andra människor? Är du pedagogisk och tycker om att hjälpa andra? Har du även ett tekniskt intresse och gillar problemlösning? Då kan du vara den vi söker! Perido söker två personer till ett företag som jobbar med att leverera lösningar och ge god service i kollektivtrafiken. Detta är en arbetsplats som arbetar aktivt för att dess medarbetare ska trivs på jobbet och att mål uppnås med en känsla av delaktighet och lagkänsla. Lokalerna ligger i södra delen av stan knappt 10 minuter från centralen. På IT-avdelningen, där du kommer att jobba, finns i dagsläget 6 personer. Dessa sköter för närvarande all förekommande kundsupport, men tanken är att helpdesken i framtiden ska bli en egen funktion. Till detta behöver man därför två nya duktiga medarbetare! Som helpdeskmedarbetare blir din uppgift att ta emot inkommande samtal med fokus på ren användarhjälp där du får förklara hur man sparar ner en fil, eller andra frågor rörande exempelvis Windows, Office-paketet och nätverksproblem. Kravprofil - Gymnasieutbildning - Erfarenhet av helpdesk/användarsupport - Kunskaper i Windows, nätverk, Office-paketet och Citrix - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Först och främst är du en social person som tycker det är kul att ge god service! Du har lätt för att lära dig nya saker och är nyfiken i ditt sätt. Utöver detta har du också en förmåga att göra svåra saker lättförståeliga. Slutligen skadar det heller inte om du gillar att ta för dig och inte har något emot lite ansvar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 16 augusti 2010
  • Ansök senast: 15 september 2010

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024