Helpdeskmedarbetare till spännande företag

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och pedagogisk person som vill ha ett varierande arbete och lösa problem? Vi söker för vår kunds räkning dig som vill arbeta som Helpdeskmedarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Som Helpdeskmedarbetare kommer du att fungera som företagets interna IT-support där den huvudsakliga uppgiften kommer vara att hantera problem som uppstår både lokalt och globalt.

Arbetet är varierande och du kommer att hantera enklare IT-ärenden som att installera mailfunktioner och datorer, vara behjälplig vid hantering av Excel eller förbereda det tekniska inför konferenser, bland mycket annat. Då företaget är internationellt kommer du ta emot många ärenden via mail och telefon.

Inledningsvis kommer du att få gå bredvid en annan Helpdeskmedarbetare för att på bästa sätt komma in i arbetet.


Om företaget

Vår kund är en ledande leverantör av avancerade lösningar inom tillverkningsindustrin. Företaget är internationellt och kundbasen är bred, vilken innefattar allt ifrån lokala producenter till globala företag. Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.

Du kommer att få ta del av en rolig arbetsplats i ett expansivt företag där möjligheter till utveckling finns. Tjänsten är varierande och innefattar mycket social kontakt med anställda inom olika delar av företaget.


Din profil

För att bli aktuell för tjänsten ska du ha grundläggande kunskaper i Microsoft Office och grundläggande förståelse kring IT och teknik. Du skall ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift eftersom du kommer hantera globala ärenden så väl som lokala.

Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat inom support och/eller service.

Viktigast är att du är en serviceinriktad och flexibel person som kan erbjuda god hjälp till företagets anställda. Du skall ha god kommunikationsförmåga, vara pedagogisk och tålmodig då du ska ge support i ärenden och problem som andra inte förstår eller kan lösa.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper!


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Villkor

Start: Omgående
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 maj 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


31 oktober 2024