Helpdeskmedarbetare till statlig myndighet!

Helpdeskmedarbetare till statlig myndighet!

Arbetsbeskrivning

Är du teknikintresserad och brinner för att ge förstklassig support? Vi söker engagerade IT-konsulter som är skickliga på att lösa tekniska problem och säkerställa att användare får en smidig upplevelse med sin IT-utrustning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* felsöka och säkerställa att användarnära IT-utrustning fungerar
* tillhandahålla supportstöd via t.ex. telefon, e-post och på plats mot användare avseende hård- och mjukvara
* administration t.ex. användarkonton och behörigheter
* vägleda användare i olika program
* arbeta med ärenden i ärendehanteringssystem Nilex


VI SÖKER DIG SOM
- någon eftergymnasial utbildning eller annan likvärdig IT-utbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- goda kunskaper och erfarenhet av bärbara datorer och kringutrustning, Windows 11, Apple iOS-enheter (iPads och mobiler), förståelse för informationssäkerhet
- goda kunskaper av att ge support i MS Office 2016 eller senare
- erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift, då språket används i det dagliga arbetet
- erfarenhet av att ge support via telefon och mail
- erfarenhet av att testa och felsöka hård- och mjukvara för klientdatorer
- erfarenhet av kontohantering, lösenord och on-/offboarding

Det är meriterande om du har
- grundkunskaper om MDM/EMM-system
- erfarenhet av videokonferenssystem
- erfarenhet att beställa hårdvara
- erfarenhet av att skapa lathundar och dokumentation
- erfarenhet av abonnemangsfrågor (beställning, avslut, felsökning)
- erfarenhet av arbetsgången under en driftstörning avseende ärendehantering och samordning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- en god kommunikativ förmåga
- vara trygg i sin roll, ha en god känsla för service och support
- vara noggrann och vill ha ordning och reda
- arbeta strukturerat och ha förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt
- van att ta eget ansvar och driva sitt arbete självständigt framåt
- är bekväm att jobba i grupp

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 9 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024