Helpdeskmedarbetare till Xllnc

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Framtiden söker till Xllnc en Helpdeskmedarbetare. I rollen som helpdeskmedarbetare kommer du att få möjlighet att arbeta i ett IT-bolag med varierade och utmanande arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Besvara inkommande samtal och mejl från partners samt kunder- allt från papperstrassel, nätverksproblem, spåra ordrar, hantera ordrar som har hamnat fel
- Analysera, filtrera, dispatcha inkommande ärenden
- Lättare felsökning av nätverk, skrivarköer, skrivare
- Administration av ärenden i ärendehanteringssystem och beställningsflöden
- Koordinering och uppföljning av ärenden med underleverantör
- Upprätthåller SLA (service level) gentemot kunder och partners
- Identifiering och rapportering av felaktiga ärenderegistreringar


Om företaget
Xllnc grundades 1993 och är ett oberoende IT-företag. Xllnc finns på flera orter i landet och har sitt huvudkontor i Växjö. Bolaget hjälper sina kunder att utveckla både sin verksamhet och affär genom enkla lösningar för den digitala arbetsplatsen och har hittills förenklat vardagen för över 250.000 personer på bolag runt om i Sverige. Som helpdeskmedarbetare erbjuds du ett social, roligt och utmanande arbetsuppgifter i en spännande organisation.

Din profil
Du är en duktig administratör/ tekniker som trivs i en varierad roll med många kontakter. Vi söker dig som är öppen, social och trevlig. Du har en god förmåga att kommunicera och att hantera olika slags människor. Vi tror att du som söker är lösningsorienterad, tar egna initiativ och får saker att hända. Slutligen söker vi dig som är noggrann och effektiv.

Krav:
- Gymnasial utbildning inom data/ IT
- God kunskap i MS Office
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Meriterande
- Erfarenhet från IT-branschen
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Jeeves


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid
Ort: Malmö
Start: Enligt överenskommelse
Urval: Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 februari 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 oktober 2024

25 oktober 2024