Helpdesk/Support-tekniker

Arbetsbeskrivning

Till en av våra kunder i stockholmsområdet söker vi en senior Supporttekniker med Microsoft-inriktning och flera års erfarenhet som ska jobba med att bygga upp, koordinera och ansvara för helpdesk, och supportärenden samt arbeta med IT-inköp.Telefonsystem är Ericsson Business Phone och Business Phone Management.Du kommer att jobba på ett expansivt företag som håller i sin egen IT-miljö med ständiga behov av nya lösningar för företagets, och företagets kunders rutiner som handlar mycket om logistik.På IT-avdelningen jobbar man nu med att skapa strategifrågor inför framtiden och konsolidera servrar, nätverk och system så att det finns en plattform färdig för kreativa lösningarna i framtiden.Företaget ställer mycket höga krav på tillgänglighet och säkerhet och det är viktigt med en hög servicevilja och ett snabbt agerande.Kunskaper om: - Nätverk och TCP/IP - Windows Server 2003, Active Directory, Exchange 2003, MSSQL Server, IIS - SAN storage - Citrix Presentation Server - Backuplösningar med Veritas BackupExec - Desktop management - Virtual Server 2005/VMare ESX - Brandvägg Juniper - Streamserve - Digital distribution - Axapta Du är en teamplayer, socialt begåvad med en stor känsla för ansvar och kan ta egna initiativ.Du kommer att skapa nya rutiner runt helpdesk/support och inköp, arbeta i ett högt tempo med bibehållen servicenivå.Du tänker snabbt, är kreativ och duktig på att lösa problem.Du är drivande med stor ansvarskänsla för ditt område och du jobbar framförallt med det här för att du tycker att det är kul!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 juni 2006
  • Ansök senast: 26 juli 2006

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010