OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och stödja Stockholms universitet i deras resa mot en mer effektiv och användarvänlig IT-miljö? Just nu söker vi en IT-konsult för att förstärka vårt Support/Helpdesk-team under en spännande period av förändring. Om du är redo att ta del i detta viktiga arbete och tror att du har de nödvändiga färdigheterna, läs vidare för mer information om denna möjlighet.
OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du ha ansvar att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar. Du kommer att vara med och bidra till att öka deras förmåga att effektivt driva utveckling/förvaltning som ger mesta möjliga verksamhetsnytta.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Via telefon, e-post och ärendehanteringssystem lösa inkommande ärenden
* Arbeta med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
* Administrera IT-miljöer – t ex användarkonton, behörigheter och utskriftsköer
* Dokumentera och publicera supportguider
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års erfarenhet av arbeta inom support/helpdesk
- Har goda kunskaper inom datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
- Har goda kunskaper inom program som Microsoft Office, M365 eller likvärdiga
- Har erfarenhet av att dokumentera och skapa supportmaterial
- Är flytande i svenska och engelska flytande, då språken används i ditt dagliga arbete
- Har erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis TOPdesk
- Har erfarenhet från uppdrag inom offentlig sektor
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet TOPdesk
- Erfarenhet att skriva och publicera supportartiklar.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231