Helpdesk/Support till Stockholms universitetet!

Helpdesk/Support till Stockholms universitetet!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och stödja Stockholms universitet i deras resa mot en mer effektiv och användarvänlig IT-miljö? Just nu söker vi en IT-konsult för att förstärka vårt Support/Helpdesk-team under en spännande period av förändring. Om du är redo att ta del i detta viktiga arbete och tror att du har de nödvändiga färdigheterna, läs vidare för mer information om denna möjlighet.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du ha ansvar att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar. Du kommer att vara med och bidra till att öka deras förmåga att effektivt driva utveckling/förvaltning som ger mesta möjliga verksamhetsnytta.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Via telefon, e-post och ärendehanteringssystem lösa inkommande ärenden
* Arbeta med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
* Administrera IT-miljöer – t ex användarkonton, behörigheter och utskriftsköer
* Dokumentera och publicera supportguider


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års erfarenhet av arbeta inom support/helpdesk
- Har goda kunskaper inom datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
- Har goda kunskaper inom program som Microsoft Office, M365 eller likvärdiga
- Har erfarenhet av att dokumentera och skapa supportmaterial
- Är flytande i svenska och engelska flytande, då språken används i ditt dagliga arbete
- Har erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis TOPdesk
- Har erfarenhet från uppdrag inom offentlig sektor

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet TOPdesk
- Erfarenhet att skriva och publicera supportartiklar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024