Helpdesk/supporttekniker

Helpdesk/supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Börja din yrkeskarriär med ett år på IBMs Lenovo support!
Du blir en del av ett företag som har ett brinnande engagemang för utveckling, innovation och teknik. IBM består av människor med olika bakgrunder som tillsammans löser problem för företag över hela världen. Använd dina kunskaper från studierna till att nå mål tillsammans med oss!
Vi söker nu en medarbetare för en visstidsanställning på heltid som har ett intresse för kundservice och teknik till vårt supportcenter. Du bör ha viss erfarenhet/kunskap av PC (hårdvara och mjukvara) sedan tidigare (eget intresse eller utbildning). Du kommer att arbeta med garantisupport under dagtid i telefon till både privatkunder och företagskunder. Vi ger även support till våra tekniker ute hos kund med reservdelar och tekniska instruktioner. Jobbet innefattar hårdvara och viss mjukvara som drivrutiner och förinstallerat OS. Jobbet innebär felsökning tillsammans med kund i telefonen, t.ex fjärrstyrning mot kunds dator.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara lyhörd, driven och ansvarsfull. Det krävs att du kan ta egna initiativ och är serviceinriktad.
Flytande svenska och engelska är ett krav.
Vi tar emot ansökningar och gör intervjuer löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IBM Svenska AB KISTA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 september 2022

Besöksadress

Kista Alléväg 60
Kista

Postadress

Kista Alléväg 60
KISTA, 16442

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024