Helpdesk/Supporttekniker till AddPro

Helpdesk/Supporttekniker till AddPro

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Addpro.

Om företaget:

AddPro är en innovativ och rådgivande IT-leverantör med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg och Kristianstad. AddPro är en av dem främsta applikations- och molnintegratörerna i Sverige och erbjuder kunder lösningar som uppfyller högt ställda verksamhetskrav. Addpro har specialiserat sig på att lösa kundens behov av produkter, tekniskt stöd och tjänster inom IT med fokus på molntjänster och molntjänstanalys.

Arbetsuppgifter:

I din roll som Helpdesk arbetar du med varierande supportärenden kopplat till klienter och infrastruktur. Många gånger är du användarnas första kontakt med IT där du lyssnar in kundens behov och ansvara för ärenden hela vägen från början till slut. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem och utför felsökningen via telefon, mejl och fjärrstyrning.

• Hantering av administratörskonton i Office365
• Underhåll, felsökning och installation i Windowsmiljö
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara utförs till stor del via fjärrstyrning
• Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• IT-utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå såsom IT-tekniker, Supporttekniker eller motsvarande
• Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-support
• Goda kunskaper inom Office365, AD och ärendehanteringssystem
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen som Helpdesk behöver du vara serviceminded, lösningsorienterad och trivas med att jobba tillsammans med andra. Som person tror vi att du har ett starkt driv samt viljan att lära dig mer om IT. Du har en naturlig servicekänsla och är trygg i sociala sammanhang med kunder och kollegor. Vidare är du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning. Du kommer att ingå i ett team, därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och gillar teamarbete. Det viktigaste för att lyckas i rollen är att du har intresset för IT samt rätt driv och inställning.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicedesk, helpdesk, IT-support, support, kundtjänst, IT, 1st line support, teknik, stockholm, nätverk, data, supporttekniker, server, service, service desk analyst, molnlösningar, cloud, PC, Mac, Active Directory, Azure, Microsoft 365, ServiceNow, 1st line support, Skåne, Malmö

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024