OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
IT-Hantverkarna är en rikstäckande kedja som erbjuder företag IT-hjälp. Vi finns idag på 33 orter och växer stadigt, vi satsar på att finnas på ett 60-tal orter inom ett par år. Nu söker vi Helpdesk-tekniker för ett uppdrag hos en av våra kunder i Västerås.
IT-Hantverkarnas konsulter är ambassadörer. Som konsult hos IT-Hantverkarna har du en trygg anställning med kollektivavtal. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, initiativtagande, pålitlig och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och gillar att ha många bollar i luften. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består till huvudsak av Helpdesk/ServiceDesk arbete men till viss del kan arbete inom CDS förekomma. Kunden är placerad i Västerås. Du kommer arbeta i ett team som har totalansvar för IT driften. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hjälpa användare med stöd och support.
Utbildning/Erfarenhet
För tjänsten krävs en hög social kompetens med betoning på följande egenskaper:
- Relationsskapare (lätt för att få kontakt med människor)
- Lyssnare (lyhördhet för kundens behov)
- Analytisk förmåga (förstå och identifiera kundens problem)
- Handlingskraftig och drivande (åtgärda kundens problem snabbt och effektivt)
- Team orienterad (god samarbetsförmåga med andra)
- Självgående och initiativtagande (kundbesök, föreslå nya tjänster och produkter)
Gymnasiekompetens med datateknisk inriktning eller motsvarande jämförbar teknisk inriktning. Kunskaper i CAD, Notes och SAP är meriterande.
Övrigt
Meriterande är certifiering inom Microsoft. Arbetet kräver erfarenhet av att ha arbetat med datateknik inom yrkeslivet eller som ett privat intresse. För tjänsten krävs ett stort teknikintresse och att man ser ett IT-fel som en utmaning och inte som ett problem