OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceförvaltningen utgör en stödfunktion till kommunens övriga förvaltningars kärnverksamheter och består av olika avdelningar: Transport, Fastigheter, Kost&Städ, IT, Upphandling&Inköp och Administration. IT-avdelningen säljer tjänster till övriga förvaltningar och består idag av 15 anställda personer med ansvar för cirka 40 servrar och ca 3500 datorer. ARBETSUPPGIFTER Som Helpdesktekniker ingår du i ett team som huvudsakligen ansvarar för telefonsupport till användare. Men du kommer även att arbeta med administrativa uppgifter som behörigheter och olika slags IT-beställningar. KVALIFIKATIONER Du ska ha någon form av IT-relaterad eftergymnasial utbildning och skall ha erfarenhet av kundsupport. Du har grundläggande nätverkskunskaper och goda kunskaper inom Microsoft-produkter, framför allt AD, Office 2003/2007, Windows och Exchange. Du är van att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du som person ser en utmaning i att lösa problem och är serviceinriktad. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet och god kommunikationsförmåga. Erfarenhet av processinriktat arbetssätt och ITIL-kunskaper är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Anders Boustedt
Vision Stefan Hage
0340-69 71 47
IT-chef Anders Boustedt
+4634088781
Jusek Rosita Ahlstedt
+4634088186
Enhetschef, IT-service Rosita Ahlstedt
IT-chef Anders Boustedt
+46 340-887 81
Avdelningschef IT-avdelningen Anders Boustedt
+4634088781
Avdelningschef IT Håkan Axelsson