Helpdesktekniker i bred roll

Arbetsbeskrivning

Till denna tjänst söker vi dig som kan ett och annat om datorer och dess kringutrustning, som jobbat med teknisk support och problemlösning förr, och som givetvis också vet hur man bemöter användaren på ett proffsigt sätt. Är det dig vi beskriver? Då ska du läsa vidare!

Beskrivning
Perido söker en helpdesktekniker till vår kund, ett läroverk med lokaler i Västerås och Eskilstuna. Du kommer att vara stationerad i Västerås men få nytta av ditt körkort för att kunna ge support på båda platserna.

I denna variationsrika och stundtals utmanande tjänst kommer du att arbeta i myndighetens helpdesk med teknisk support. I detta ingår bland annat att lösa användarnas problem via telefon och mail samt att skapa ärenden i felhanteringssystemet. Du kommer dessutom att felsöka och avhjälpa fel via fjärrstyrning av användarnas datorer, sköta läroverkets mjukvarudistribution samt administrera användare och rättigheter i AD. Då du jobbar i en väldigt blandad IT-miljö är det värdefullt om du har breda snarare än djupa kunskaper. Exempelvis kommer du att jobba i Windows och OSX, med Exhange, Office, AD, olika smartphones, surfplattor, trådlösa nätverk, VPN och LAN.

Du som söker har lätt för att engagera dig i problem och gillar att ge service av högsta kvalité. Vissa dagar inkommer många incidenter och problem och det är därför viktigt att du är stresstålig och är van med att arbeta i ett högt tempo. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Gymnasiekompetens
-Minst 1 års erfarenhet av liknande roll
-Goda tekniska kunskaper inom nätverk, hårdvara, bärbart, stationärt
-Vana av att jobba i Windows och OSX
-Goda kunskaper i Exchange och AD
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillträde snarast möjligt. Uppdragstid till 30 september.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10025DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10025DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 12 mars 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024