Helpdesktekniker i Stockholm, vi söker dig!

Helpdesktekniker i Stockholm, vi söker dig!

Arbetsbeskrivning

Är du en social och kommunikativ problemlösare? Har du tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst? Här erbjuds en roll på en trygg och stabil myndighet med goda utvecklingsmöjligheter. Låter det lockande? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en person med ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering norr om centrala Stockholm. Deras kunniga supportteam behöver förstärkning av ytterligare en vass helpdesktekniker.
Dina arbetsuppgifter
Som helpdesktekniker handlar din arbetsdag om teknisk felsökning, problemlösning och service. Här kommer du att hjälpa användare med att lösa tekniska problem över mail och telefon. Ärendena varierar ständigt och berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. De tekniska ärendena löser du på ett självständigt vis och det är din uppgift att se till att kunden i slutändan får den bästa tänkbara service.
Dina egenskaper
För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse. Du har en förmåga att hantera flera olika processer samtidigt och trivs bra med att arbeta i team. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ. För att söka tjänsten bör du ha minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper kring operativsystem, nätverk och datorer.
För rätt person finns det god chans att uppdraget förlängs. Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom relevant område
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).

Plus i kanten:
Genomförd och godkänd ITIL Foundation kurs (v3 eller v4)
Minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med Active Directory

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-09-06 med god chans till förlängning. Tillträde 2020-09-07.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.


Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31773 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 7 augusti 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024