Helpdesktekniker inom system till Axis Communications!

Arbetsbeskrivning

I samarbete med Axis Communications i Lund söker vi efter System supporttekniker. Du kommer jobba med att ge support av Axis interna system till medarbetare världen över. Exempel på system du kommer supportera är Salesforce, intranät, MS Teams, Active Directory, SharePoint etc.

Axis är ett stort globalt företag med runt 4000 medarbetare världen över som du kommer supportera. Det är därför viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Du kommer ta emot ärende via ServiceNow samt via telefon och besök. Ärendena kan gälla exempelvis:

- Användar- & grupphantering i Active Directory
- Behörighetshantering
- Support av CRM- & marknassystem samt intranät.
- Felsökning & problemlösning
- Underhålla samt skapa dokumentation & processer


Du har en utbildning inom IT bakom dig eller har erhållit kunskapen genom arbetslivserfarenhet inom IT. Har du tidigare erfarenhet av att ge support av system så är det grymt, men inget krav.

Rätt person för denna tjänsten har ett stort intresse för system och mjukvara. Det är viktigt att du är serviceminded och alltid strävar efter att hjälpa och ge support till dina kollegor på allra bästa sätt.

Som person är du social och utåtriktad. Du har lätt för att skapa nya kontakter och trivs i ett arbete med mycket människokontakt. Du förstår vikten av ett gott samarbete med ditt team, Axis medarbetare samt andra avdelningar i organisationen.

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos Axis Communications efter du har visat vad du går för. Placering är på Axis huvudkontor i Lund och start är omgående, eller så fort som möjligt!

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024