Helpdesktekniker, IS/IT Kockums AB i Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Ledig plats i Karlskrona Helpdesktekniker, IS/IT i Karlskrona Inom IS/IT pågår ett förändringsarbete när det gäller kompetensområden, ledning och styrning samt bemanning.Mot bakgrund av detta så rekryterar vi nu en helpdesktekniker till IS/IT i Karlskrona.Arbetsuppgifter: De huvudsakliga arbetsuppgifterna som helpdesktekniker innefattar ärende- och incident hantering av företagets system och funktioner.Du kommer att ta emot och registrera ärenden ifrån användare, genomföra en initial analys av incidenter, lösa och åtgärda incidenter, hålla användarna uppdaterade om status och framfart av ärendet, skapa tillgång till en rätt konfigurerad datorutrustning, distribuera programvara och genomföra nyinstallationer. Kvalifikationer: Vi söker Dig som har systemteknisk utbildning eller motsvarande.Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och kreativ, noggrann och inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.Du är systematisk och strukturerad i ditt sätt att arbeta.Meriterande är om du har erfarenhet och kunskap av Microsoft-miljö, Office, Windows 2000/2003 samt Oracle och MS SQL. Du ska besitta goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, behärskar du tyska så är det meriterande.Övrigt: Företaget arbetar för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden varför vi mycket gärna ser kvinnliga sökande. Din ansökan vill vi ha senast den 18 maj 2007.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KOCKUMS AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 april 2007
  • Ansök senast: 18 maj 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010