Helpdesktekniker med goda Cisco kunskaper

Arbetsbeskrivning

Lexicon IT-konsult

Jobbeskrivning
Lexicon IT-konsults kultur präglas av entreprenörskap och levererar spetskompetens på bred front. Vi hjälper våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom att tillföra spetskompetens och engagerade konsulter.
Vi är idag verksamma i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen och har för närvarande cirka 200 konsulter som arbetar i våra projekt. Vi växer och är lönsamma vilket även bekräftas av att vi är AAA-ratade av Soliditet. Vi erbjuder våra tjänster till medelstora/mindre stora företag i Norden.

Under 2013 fortsätter resan genom att bygga slagkraftiga affärsområden med hjälp utav branschens bästa specialister, där vårt erbjudande till kunden är:
- Drift & Support
- Cloud & Infrastruktur
- Webb & Mobil
- Utveckling & Förvaltning
- Test & QA

Vårt erbjudande till dig är att du blir en viktig del i vår organisation och att du tillsammans med oss kommer att utvecklas både i din yrkesroll och som person. Du, liksom vi, vill vara i framkant av den tekniska utvecklingen vilket sker genom spännande uppdrag, mentorskap och utbildning!
Jobbeskrivning
Lexicon IT-konsult behöver en erfaren och serviceminded helpdesktekniker som pratar och skriver flytande svenska och engelska.

Dina främsta uppgifter som helpdesktekniker kommer vara att hjälpa IT-användare med diverse problem inom både hård och mjukvara.
Felanmälningar kommer in via telefon och mail och du kommer även att använda remotstyrning vid felsökning.

Lexicon IT-konsult söker efter en helpdesk/servicedesktekniker med goda kunskaper i Cisco, Windows, Office och Active Directory för uppdrag ute hos en av våra kunder i Stockholm!
I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, hantera användare i Active Directory samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem.

För rätt person finns möjlighet till anställning direkt hos kunden.

Då urval bland sökande görs löpande behöver vi din ansökan så snart som möjligt!


Utbildning/erfarenhet
Grundläggande Gymnasial kompetens, gärna med inriktning mot IT eller närliggande områden.
Vi vill gärna att du som söker har arbetat inom helpdesk eller på en servicedesk sedan tidigare i minst 5-6 månader.
Vi söker dig som vill hjälpa datoranvändare via telefon.


Krav på arbetssökande
Gällande tekniska kunskaper ser vi gärna att du har erfarenhet av Cisco, Windows XP/Vista/7, Outlook, Microsoft Office och Active Directory mm.

Du behöver ha bra kunskaper inom Cisco och gärna vara CCNA certifierad. Du behöver även prata och skriva flytande svenska och engelska.

Du är viktigt att du är social, utåtriktad och kommunikativ.


Vem söker vi?
Du har ett genuint intresse för Cisco, ny teknik och förändringar i branschen! Som person är du driven och nyfiken med en strävan efter att ständigt utvecklas, lära dig nya tekniker och arbetssätt samt att skapa och utveckla relationer.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och motivation och värdesätter egenskaper som engagemang, noggrannhet och stresstålighet.

Låter det här intressant? Skicka in din ansökan redan idag!


Övrig information
Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt!

Nyckelord: Cisco, CCNA, Windows, Microsoft, Lotus notes, Office, Outlook, active directory, IT-tekniker, support, helpdesk, service desk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Theres Rydell

Kenneth Rud
076-3127078
Tereza Hultgren

Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00
Fredrik Strandlund

Patrick Hägerström
0703420511
Patrick Hägerström
0703-420511
Patrick Hägerström

Fredrik Strandlund

Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lexicon IT-konsult Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 11 juni 2013

Besöksadress

Klarabergsviadukten 70
None

Postadress

Klarabergsviadukten 70
Stockholm, 11164

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024