OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEFÖRVALTNINGEN, DataCenter söker Tjänsten är en 1 års visstidsanställning som helpdesktekniker inom DataCenters Kundservicefunktion. DataCenter är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Serviceförvaltningen, enheten har 28 st anställda. DataCenters uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som Telefoni med totalt cirka 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund. Vår IT-miljö består i dag av; Windows server 2003/2008, SQL-server, Oracle, VMware, Citrix, Bladservrar, SAN, tunna klienter, PC, Windows XP och SMS. Tjänstebeskrivning Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara i Kundservice som är DataCenters helpdeskfunktion där du tillsammans med andra har ansvaret för att snabbt och effektivt registrera samt lösa kunders IT-problem via telefon och e-post. Du kommer att ge support till användare via telefon och med hjälp av fjärrstödsverktyg. Därtill kommer också ärendehantering, felsökning och uppföljning och återkoppling till användare. Du kommer att arbeta med felavhjälpning, eskalering till specialistfunktioner samt administration av användare och rättigheter i nätverket via fjärrstödsverktyg. Du tycker att det är intressant med problemlösning, både gällande hård- och mjukvara. Du kommer att arbeta med sedvanliga supportfrågor, såsom konfigurering av datorer, enklare felsökning, användarkonton, lösenordsfrågor etc. Personliga egenskaper och kvalifikationer Vi söker dig som har god service i blodet och Du drivs av att hjälpa andra! Du har ett intresse för kundkontakter och kan anpassa ditt bemötande till kundgrupper från olika verksamheter och organisationer. Som medarbetare hos oss i Kundservice är det viktigt att du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt, månar om att göra ett gott arbete och uppskattar att bidra till den goda stämningen i gruppen. Du tycker att det är intressant med problemlösning och har en pedagogisk förmåga per telefon. Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga. Vi söker dig som har god erfarenhet: * av kundsupport/servicedesk . om Windows XP och Windows 7 och Officepaketet . om Active Directory (kontohantering) . om Citrix (felsökning på tunna klienter) * om klienter, nätverk, skrivare * vana av att arbeta med IT i en större organisation * telefonvana och erfarenhet av att hantera kundrelationer via telefon * kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift * B körkort Ansökan I din ansökan vill vi att du tydligt redogör för tidigare erfarenheter och eventuell nuvarande anställning och arbetsuppgifter. Då vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.