Helpdesktekniker sökes!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi fler serviceinriktade tekniker som vill arbeta med IT-support och fortsätta utvecklas i karriären hos våra kunders interna Helpdesk!

Din vardag

Under en vanlig dag på jobbet som Helpdesktekniker kommer du hantera ärenden via telefon och mail, vid behov även på plats. Du kommer arbeta i ärendehanteringssystem där du sorterar och prioriterar ärenden allteftersom de kommer in, för att slutligen lösa majoriteten. Du kommer ha stor frihet att jobba självständigt med felsökning av både mjuk- och hårdvara främst i Windowsmiljöer. Tillsammans med ett gäng härliga kollegor kommer du utgå från kontoret i Stockholm, hos en av våra kunder i deras Helpdesk.

Vem är du?

Jobbet som Helpdesktekniker passar dig som är har ett tekniskt intresse och trivs med att ge support till andra människor. Du motiveras av problemlösning samtidigt som din pedagogiska sida gör det lätt för dig att förklara allt ifrån enkla till komplexa IT-problem för användarna på ett begripligt sätt. Du bör ha kännedom om hur felsökning i Windowsmiljöer går till och kanske har du tidigare erfarenhet av arbete med Active Directory och Microsoft 365 eller andra tekniska system och applikationer.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Michaela Pettersson (michaela.pettersson@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2021
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024