OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs söker en helpdesktekniker för uppdrag hos vår kund Cramo i Kista, med start omgående.Du kommer att arbeta i en helpdesk, och arbetet innebär att du hjälper användare med deras IT-relaterade problem/frågor via telefon och fjärrstyrning.Exempel på uppgifter är Office-frågor, felsökning av hård- och mjukvara, kontohantering i Active Directory och Exchange, AS/400, utskriftsproblem samt diverse andra vanligt förekommande användarfrågor.För rätt person kan möjlighet för anställning hos kunden bli aktuellt efter några månader.För att klara tjänsten tror vi att du har: - goda kunskaper om Windows XP - goda kunskaper om kontohantering i Active Directory - goda kunskaper om kontohantering i Exchange - mycket goda kunskaper om Office 2003 - erfarenhet av fjärrstyrning (gärna Dameware) - erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Kunskaper om Citrix och AS/400 är meriterande.Vidare tror vi att du har utbildning och minst 1 års erfarenhet av support via telefon och fjärrstyrning.Som person är du social och strukturerad.Du gillar att ha mycket kundkontakt, och har lätt att samarbeta.Tveka inte att höra av dig till mig om du har frågor kring denna tjänst. IT-Resurs AB är en av Sveriges ledande bemanningsföretag inom IT.Vi har uppdragsverksamhet över hela landet och erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs CNC AB, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner.Samtliga bolag i koncernen är ISO-certifierade samt är auktoriserade Bemanningsföretag.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Intresserad av tjänsten?