OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med IT-support och är bekant med Windows, Office och Active Directory? Söker du ett uppdrag är du får möjlighet att växa i rollen och bredda dina erfarenheter? Här erbjuds en roll på en trygg och stabil myndighet med goda utvecklingsmöjligheter. Låter det lockande? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en person med ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering i Huddinge - en växande kommun känd för dess vackra naturreservat och närhet till vatten. Pendeltåg och bussar tar dig till Stockholms innerstad inom tjugo minuter. Deras kunniga supportteam behöver förstärkning av ytterligare en vass helpdesktekniker.
Dina arbetsuppgifter
Som helpdesktekniker fungerar du som första linjens support inom Digitaliseringsavdelningen. Din arbetsdag kommer innefatta registrering, kategorisering och prioritering av inkommande ärenden, att lösa problem direkt för användaren och hantera beställningar. Via telefon, e-post, webb och personliga besök ger du användarna support med hög servicemedvetenhet. Ärendena varierar ständigt och berör såväl hård- och mjukvara som kringutrustning. De tekniska ärendena löser du på ett självständigt vis och det är din uppgift att se till att kunden i slutändan får den bästa tänkbara service. I de fall som ärendet inte kan lösas av helpdesken så eskalerar du det till rätt instans inom Digitaliseringsavdelningen eller övrig support.
Dina egenskaper
För att passa i den här rollen som Helpdesktekniker så tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse. Du har en förmåga att hantera flera olika processer samtidigt och trivs bra med att arbeta i team. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ. Vi ser också att du är driftig och får saker att hända, har en positiv inställning och bidrar med trivsam energi till arbetsplatsen och dina kollegor. För att söka tjänsten bör du ha tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper inom Windows, hårdvara, mjukvara, skrivarhantering, mobila enheter inklusive mobiltelefoner och läsplattor och övrig periferiutrustning. För rätt person finns det god chans att uppdraget förlängs.
Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
Cirka 2 års arbetslivserfarenhet från arbete i Helpdesk
Vana av att arbeta med Windows, Active Directory och Office 365
Vana av att arbeta med support av smartphones och surfplattor
Grundläggande kunskaper i verktyg för drift, övervakning och underhåll, ex. Configuration Manager (SCCM)
Grundläggande kunskaper om ITIL och de vanligaste processerna inom Service Operations.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter. Ange tjänsten referensnummer 32654 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.