Helpdesktekniker sökes till framtida uppdrag! - Karlstad

Helpdesktekniker sökes till framtida uppdrag! - Karlstad

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett halvårs erfarenhet som Helpdesktekniker? Vi söker efter dig som är en fena på att lösa IT-problem med en god service och struktur. Letar du själv efter en ny heltidssysselsättning? Läs då gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido ser ett behov av framtida arbetstillfällen hos myndigheter och offentliga verksamheter i Karlstad. Är du tillgänglig omgående eller inom närtid och lockas av att ta dig an ett spännande heltidsuppdrag inom IT-support är du varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som Helpdesktekniker kommer du att ha många olika uppgifter kring IT-support och administration. Rollen innebär ofta många kontaktytor och därför kommer din servicesida få mycket utrymme. Exakta arbetsuppgifter kan variera men detta är några av de uppgifter som kommer bli aktuella.
Se till att IT-utrustning fungerar
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Dina egenskaper
Det är viktigt är att du har ett tekniskt intresse och att du trivs i en kommunikativ och social roll där du får använda dina kunskaper för att hjälpa andra. Du är serviceminded, ansvarstagande och har hög förståelse för andra människor och deras olika kunskapsnivåer. Du har en ödmjuk inställning och trivs när arbetsuppgifterna innebär både högt och lågt. Till sist tror vi att du bara tycker det är kul att samarbeta med ett team kring olika ärenden.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som Helpdesktekniker
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32249 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024