Helpdesktekniker sökes till miljöinriktad myndighet! - Gbg

Helpdesktekniker sökes till miljöinriktad myndighet! - Gbg

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av arbete inom liknande roll och erfarenhet av Windows 10 och kontohantering i Active Directory? Är du en lösningsorienterad och kommunikativ? Om du även söker en ny utmaning, och kan tänka dig att testa dina vingar hos en myndighet, så kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en helpdesktekniker för vår kunds räkning, en livsviktig miljöinriktad myndighet med placering i Göteborg. Myndigheten arbetar på regeringens uppdrag, med fokus på hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurser.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker kommer du att hjälpa till med att byta ut IT-utrustning såsom laptops och telefoner (Iphone) för företagets anställda samt konsulter. Mer specifikt ansvarar du för följande bitar:
Tidsplanering tillsammans med användare inför utlämnande av dator/telefon
Installation
Hjälp vid bytet med att installera specifika program
Uppdatera system
Avveckla gammal dator/telefon
Övrigt vanligt förekommande IT-relaterade arbetsuppgifter

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Helpdesktekniker tror vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person. Du har ett stort eget driv och tar ansvar från att ett problem har dykt upp, tills det att du hittat lösningen. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga, och på ett pedagogiskt sätt kan förklara tekniska lösningar för andra. Vidare ser vi att du kan arbeta självständigt, och är trygg i din kompetens.
Visst låter detta som en spännande tjänst?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst 1 års erfarenhet av Windows 10 och kontohantering i Active Directory.
Goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2022-04-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson, du kan nå henne via frida.mansson@perido.se.
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33019 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024