Helpdesktekniker sökes till naturvårdande myndighet!

Helpdesktekniker sökes till naturvårdande myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du en högskoleutbildning inom IT och arbetslivserfarenhet från liknande roller? Har du goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara? Om du även är duktig på att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en helpdesktekniker för vår kunds räkning, en livsviktig naturvårdande myndighet med placering i Göteborg. Myndigheten arbetar på regeringens uppdrag, med fokus på hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurser.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker kommer du att arbeta med 1st line support, med ansvar för användarstöd rörande hantering av datorer, mobiltelefoner (iOS), skrivare och videokonferenssystem. De ärenden du hanterar kan handla om installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter, samt med användar- och systemadministration. Dina arbetsuppgifter inkluderar även:
Administration
Distribution av klienthårdvara
Kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och abonnemang
Sköta myndighetens interna webbsidor om IT-support

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som helpdesktekniker ser vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du har ett stort teknikintresse och vill gärna få användning för detta i ditt dagliga arbete. Vidare tror vi att du är en serviceinriktad person, som motiveras av att få hjälpa andra.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Minst 2 års erfarenhet av servicedesk management enligt ITIL inom offentlig sektor
Goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara. Med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.
Minst 1 års erfarenhet av Windows 10 och kontohantering i Active Directory
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst 6 månaders erfarenhet inom ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Minst 1 års erfarenhet med administration av Skype/Teams
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under ett år, med chans till förlängning. Tillträde 2022-05-20.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson, du kan nå henne via frida.mansson@perido.se
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33151 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024