OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du koll på IT-support från en tidigare roll inom området? Vill du nu ta chansen att söka dig till ett företag som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter? Är du grym på att bemöta kollegor och användare på ett trevligt och pedagogiskt sätt? Då ska du läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en helpdesktekniker åt vår kund Quality of Service. Ett växande IT-bolag med verksamhet inom support och molntjänster. QoS erbjuder sina tjänster åt ungefär 200 företag, varav några partners räknas till de riktigt stora IT-giganterna. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm, nära Hötorget.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker erbjuds du en bred roll med stor variation av arbetsuppgifter och ärenden att ta dig an. Fokus kommer att innebära att dagligen hjälpa ett stort antal företagskunder med att lösa diverse tekniska problem. Ärendena variera ständigt och kan gälla alltifrån AD och användarhantering till nätverk, servrar och felsökning. Du kommer att få ägna mycket tid åt att felsöka och själv äga dina ärenden, istället för att direkt skicka dem vidare till övriga tekniker. Givetvis finns det djup kompetens inom bolaget och många att vända dig till för att lösa problem samt för din egen kompetensutveckling!
Dina egenskaper
För att trivas i den här rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning, ett genuint IT-intresse samt förmågan att hantera flera olika processer samtidigt. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs bra med att arbeta i grupp. Vid denna tillsättning kommer stor vikt läggas vi personlighet och driv snarare än ett visst antal års kompetens.
På Quality of Service bryr man sig om sina anställda och erbjuder en rad förmåner och dessutom mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget!
Låter det här som ett perfekt nästa steg för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Gärna idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
Ca 2 års erfarenhet av arbete i en teknisk helpdesk-roll
Vana av att jobba mot ett flertal olika kunder, gärna mot/hos företag med ca 10–50 anställda
Vana av AD och användarhantering
Vana av att hantera trådlösa nätverk och switchar
Vana av att jobba med Windowsklienter
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska
Plus i kanten:
Kunskaper i Office 365 eller G Suite
Vana att jobba med Mac klienter
Vana att jobba med Linux server
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med god chans till överrekrytering av Quality of Service. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32490 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.