OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
4 tjänster Är du en erfaren helpdesktekniker som vill vara med och arbeta i en helpdesk i en unik miljö och i en verksamhet som är kritisk för hela Sverige? Vi har fått i uppdrag av vår kund att skapa ett team uppbyggt av riktigt vassa helpdesktekniker.Du kommer att ingå i en handplockad grupp som kommer att ansvara för användarstödet i en spännande statlig organisation.Du kommer att erbjudas tillsvidareanställning med sex månaders provanställning hos IT-Resurs och arbeta som konsult på ett uppdrag som sträcker sig fram till 2011.Du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning hos IT-Resurs.Lokalerna ligger i centrala Stockholm.Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av användarsupport i telefon och till en viss del ute hos användare.Du kommer att avhjälpa fel i Windows och Office, samt hjälpa användarna med uppkopplingar och telefoniproblem.Konto- och användaradministration, och alla supportärenden registreras i ett ärendehanteringssystem. Arbetet är schemalagt i tre olika skift mellan 06:00 och 22:00 måndag till fredag.Vissa helger kan också förekomma. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att arbeta som Helpdesktekniker.Du skall ha kunskaper inom hårdvara och mjukvara (Windows, Office och Adobe produkter) E-post hanteras i Lotus Notes varför kunskaper i Notes och Domino också är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din förmåga och vilja att hjälpa andra samt att du skall fungera bra i ett sammansvetsat team.