OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med start i april behöver vår kund förstärka sin helpdesk och söker nu en helpdesktekniker. I arbetsuppgifterna ingår att bemanna helpdesk vilket innefattar telefonsupport, bemanning av servicedesk och service på plats i kundens lokaler.
Arbetsuppgifter
Helpdesk består av fyra medarbetare som har sin mesta kontakt med interna kunder i huset men det förekommer även extern kundkontakt. Helpdesk har ansvar att hantera och registrera it-relaterade ärenden i ärendehanteringssystem. Uppdraget innebär bl a support för teknisk infrastruktur och teknik.
Du supporterar kundens ca 650 interna användare med arbetsplatsnära it, allt från att hjälpa användare som inte får igång sin pc eller kan skriva ut sina dokument till att guida och visa hur Skype fungerar. Uppdraget består också av att uppdatera användarinformation i kundens Microsoft AD.
Även extern support via telefon och hantering av ärenden gällande tekniska fel rörande e-tjänster ingår och som helpdesktekniker ansvarar du för att registrera ärenden och agera första linjens support.
Grunden i ärendehanteringen bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem och request.
Vem är du?
Uppdraget omfattar en stor del kontakt med människor och med det följer att vara inlyssnande för att förstå kundens behov.
Vi söker dig som har avslutad gymnasium eller likvärdig utbildning och minst ett års erfarenhet av IT support, både via telefon och ärendehanteringssystem. Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning och operativsystem. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Vidare söker vi dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kunder är det viktigt att du är serviceminded och är öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att hitta smidiga problemlösningar.
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis IT öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges mest populära företag och kan dessutom erbjuda dig:
* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, där både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Arbetstider: Heltid, dagtid
Omfattning: 100 %
Ort: Sundsvall
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson