OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommun: Uppsala
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
Helpdesktekniker/Supporttekniker 0 - 2 års erfarenhet
Utbildning
Meriterande
Eftergymnasial utbildning två år eller längre
Språk
Krav
Svenska
Engelska
Om jobbet
Meliva Sverige arbetar inom vård, Meliva är en del av Mehiläinen Koncernen baserad i Finland som har 33000 anställda över hela världen. Vi är cirka 600 medarbetare i Sverige inom flera olika typer av verksamheter, bland annat flera vårdcentraler, digital hälsovård, sjukvårdstjänster och, företaghälsovård. Vi växer och utvecklas, inte minst inom digitalisering och IT-stöd. Nu behöver vi utöka med en kollega till IT-supporten.
Älskar du att arbeta med både hård- och mjukvara?
Vill du utvecklas och lära dig nya saker inom IT?
Tycker du om att samarbeta och supporta kollegor inom andra yrkesroller?
Är driftsäkerhet, utveckling och noggrannhet viktigt för dig?
Då är du kanske den person vi söker!
Kvalifikationer
Du behöver ha följande kunskaper:
Kunskap om Windows 10, Microsoft applikationer.
Grundläggande kunskap om datanätverk
Grundläggande kunskap om datorkomponenter
Meriterande är om du har arbetat med:
IT-support
AWS
Du har relevant eftergymnasial utbildning, men vi förväntar oss inte att du kan allt när du börjar hos oss. Det viktiga är att du är hungrig på och har förmåga och nödvändiga grundkunskaper för att lära dig.
Om jobbet
Du tycker lika mycket om att jobba med IT-teknik som att hjälpa och supporta användarna av tekniken.
Du kommer att arbeta tillsammans med vår IT-ansvarige och ta ansvar för Melivas IT-infrastruktur, både hård- och mjukvara.
Du gillar att lösa problem. Du kommer att arbeta med underhåll av vår IT och supporta och hjälpa medarbetarna i Meliva.
Du kommer att arbeta med en stor variation av uppgifter och du måste klara att prioritera och tidvis arbeta under hög arbetsbelastning.
Ditt arbete kommer att bli omväxlande och stimulerande då Meliva är en teknikorienterad arbetsplats med höga ambitioner kring digitalisering och systemutveckling.
Arbetsuppgifter
IT-stöd till medarbetare med varierad IT-kunskap
Installation och underhållning av IT-utrustning
System för e-post, support och underhåll
Support gällande en stor variation av mjukvarusystem
Ansökan
Dra dig inte för att kontakta vår IT-ansvarige Manuel Maurette om du har frågor om denna tjänst!
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och vi uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!
Huvudsaklig arbetsplats i Uppsala men rollen kräver ofta on-site support i området Stockholm/Uppsala.
-30% Reser mellan vår kliniker i Uppsala och Stockholm
-30% Remote support
-40% On-site support.
Meliva har många olika enheter, du kan hitta en lista på vår hemsida:
- https://meliva.se/
Meliva har täta arbetsrelationer med våra finska kollegor så du förväntas kunna arbeta med det internationella teamet.
Eftersom pendling krävs för jobbet, förväntar vi oss att de sökande bor nära Uppsala eller Stockholm.