OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med IT-support? Är du redo att komma in i en ny IT-miljö och anta nya utmaningar? Vi söker för kunds räkning en glad och tekniskt intresserad person till deras helpdesk. Företaget du kommer att sitta på har fina lokaler i centrala Stockholm och är globalt verksamt och väletablerat på marknaden. De är en av Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för både privat och offentlig sektor. Är du den vi söker? Tveka inte att ansöka redan idag!
Om Wise IT
Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Din vardag
I rollen som helpdesktekniker i IT-support kommer du att ta inkommande samtal och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Med hjälp av din pedagogiska ådra förklarar du problemen på bästa sätt för användarna över telefon eller löser remote.
De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Det kan vara allt från hontohantering, ärenden i Active Directory, att flash animationer inte visas i Explorer till mer avancerade problem du inte direkt vet svaret på utan som du själv får hitta, till exempel genom att söka på Google och forum. Eftersom att du är en lösningsorienterad och kommunikativ person kommer du klara av arbetet i ärendehanteringssystem och att lösa 90% av de inkommande samtalen galant. Arbetet sker utifrån ITIL Service Management.
Din nya arbetsplats blir i ljusa och fräscha lokaler på Gärdet i centrala Stockholm. Dina blivande kollegor och bollplank är ett gäng på ett tiotal personer med god sammanhållning.
Din vardag
Vi söker dig som har tidigare arbetserfarenhet från IT-support. Detta då arbetet högt tempo och ställer krav på din tekniska förmåga. Som person söker vi dig som är driven och social, men ett stort tekniskt intresse. Vi ser att du uttrycker dig felfritt på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Arbetet passar dig som har kunskap och erfarenhet av:
Active Directory
Ärendehanteringssystem
MS Office 2010/2013
Windows 7/8/10
Citrix och hantering av skrivare är meriterande.
Låter detta intressant?
Tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Vänligen kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom, johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy, rebecca.levy@wiseit.se vid frågor kring tjänsten.
Vi ser fram emot Din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G